De voormalige Vlaamse schlagerzangeres Marva viert vandaag haar tachtigste verjaardag. Zo’n veertig jaar geleden toen ze nog in Tielrode woonde, heb ik haar nog geïnterviewd voor het regionale weekblad De Voorpost. Zelfs hoofdredacteur Wouter Vloebergh was bij hoge uitzondering mee ter plaatse gegaan, zoals men kan zien op de bijgevoegde foto uit De Voorpost. En zo begon het artikel:
Lees verder “Marva wordt tachtig…”Tag: Wouter Vloebergh
Het Waasland, een waarachtige ontdekking
Wouter Vloebergh schreef tien jaar geleden een nieuwe gids over het Waasland, “Het Waasland, een waarachtige ontdekking” met foto’s van Studio Wauters. Ideaal voor een zomeruitstap dicht bij huis! Met handige wandelkaarten en uitgestippelde wandelingen en met tips van bekende Waaslanders.
Lees verder “Het Waasland, een waarachtige ontdekking”Vijf jaar geleden: Wouter Vloebergh gekroond voor stadsgedicht over Sint-Niklaas
Met het gedicht “Van Putifar tot pittabar” (zie onderaan) won de vroegere hoofdredacteur van het weekblad De Voorpost, Wouter Vloebergh (op bovenstaande foto in het midden tussen twee Voorpost-medewerkers: Luc De Ryck, nu burgemeester van Temse, en fotograaf Raoul De Graeve) vijf jaar geleden de prijs van Culturele Centrale Boontje (Sint-Niklaas) voor het beste stadsgedicht (literatuurwedstrijd). Deze creatie kadert in de viering van het 800-jarig bestaan van (de stad) Sint-Niklaas.
Lees verder “Vijf jaar geleden: Wouter Vloebergh gekroond voor stadsgedicht over Sint-Niklaas”Vijf jaar geleden: kunstboek over het Land van Waas
Heel zelden komt ze met haar kunstwerken naar buiten. Maar de knappe en heel authentieke schilderijen van Yolanda De Bock uit Sint-Pauwels stralen heel veel talent en vakmanschap uit. Haar impressies zijn een verademing in onze rumoerige tijd.
Dertig jaar geleden: “Boys” van Jan Verheyen
Het is vandaag dertig jaar geleden dat “Boys”, de debuutfilm van Jan Verheyen, in première ging.
Lees verder “Dertig jaar geleden: “Boys” van Jan Verheyen”Vijftien jaar geleden: eerste werelddag van het naturisme
In De Rode Vaan heb ik destijds een tamelijk ernstig stuk geschreven over naturisme. Zo ernstig zelfs dat ik me in De Voorpost, in mijn televisierubriekje Hebjetgezien, eens moest kunnen afreageren. Wat dit “vakantiestukje” met televisie had te maken? Weinig, misschien zelfs helemaal niets, maar wees gerust, het wordt in het stukje zelf uitgelegd.
Lees verder “Vijftien jaar geleden: eerste werelddag van het naturisme”




