Zestig jaar geleden: “Hullabaloo” op televisie

Zestig jaar geleden: “Hullabaloo” op televisie

Het is vandaag zestig jaar geleden dat in de Verenigde Staten (op de zender NBC om precies te zijn) het popprogramma “Hullabaloo” voor het eerst op televisie kwam. Niet zo heel lang daarna was het ook hier bij ons te zien. Op welke zender dat weet ik niet meer, maar alleszins was het hier nog in zwart-wit, terwijl het in de VS in kleur was.

Lees verder “Zestig jaar geleden: “Hullabaloo” op televisie”

Werther Vander Sarren (1941-2020)

Werther Vander Sarren (1941-2020)

Acteur Werther Van Der Sarren is vijf jaar geleden op 78-jarige leeftijd overleden na een slepende ziekte.  “Hij bracht de laatste zeven maanden in een rusthuis in Kwaremont door”, zei zijn dochter Femke (26) aan Het Nieuwsblad. Van Der Sarren leed aan alzheimer en verloor zijn voet al door diabetes. De laatste tijd ging hij fel achteruit en kwam hij niet meer buiten. “Sommige mensen hadden zijn overlijden zien aankomen”, aldus Femke.

Lees verder “Werther Vander Sarren (1941-2020)”

45 jaar geleden: “Er was eens in december”

45 jaar geleden: “Er was eens in december”

Op zondag 24 december 1979 was er op de BRT-TV “Er was eens in december” te zien, een tv-spel van Roger Van Ransbeek in een regie van Jean-Pierre De Decker dat o.m. werd opgenomen in Dendermonde, Hamme en Ninove. De hoofdrollen werden vertolkt door Marijn Devalck en Gilda De Bal (zie foto) en verder Jeannine Schevernels, Nolle Versyp en Alex Wilequet.

Lees verder “45 jaar geleden: “Er was eens in december””

Tien jaar geleden: Adil El Arbi wint “De Slimste Mens”

Tien jaar geleden: Adil El Arbi wint “De Slimste Mens”

Eerlijk is eerlijk: de finaleweek van “De slimste mens” is probleemloos verlopen… tot enkele minuten voor de start van de finale. Toen kreeg ik plotseling een sms’je van Humo met als boodschap: “Interview met De Slimste Mens: Adil El Arbi”. Aangezien Adil oorspronkelijk slecht speelde, dacht ik eerst nog dat het zo’n typische wansmakelijke Humo-grap betrof, maar dat bleek dus niet waar te zijn: het was wel degelijk een SPOILER van jewelste! Bedankt, Humo!

Lees verder “Tien jaar geleden: Adil El Arbi wint “De Slimste Mens””