“Van vlees en bloed”

“Van vlees en bloed”

Van vlees en bloed is een Vlaamse tragikomische televisieserie, naar een idee en scenario van Tom Van Dyck en Michiel Devlieger. Ze namen met Michel Vanhove de regie op zich. De reeks werd gemaakt door productiehuis Woestijnvis voor de openbare omroep VRT. De serie werd uitgezonden op één van 1 januari 2009 tot 12 februari 2009. Ik dacht dat ik hier toen reeds aandacht aan had besteed, maar dat blijkt niet zo te zijn. Nu ik de serie nog eens in herhaling heb bekeken, wil ik dit dus alsnog goed maken.

Lees verder ““Van vlees en bloed””

“Dubbelleven”

“Dubbelleven”

Dubbelleven was een midfictiereeks (*) van Hilde Pallen en Philippe De Schepper voor Eén. De opnames vonden plaats in Mechelen. Ze startten eind mei 2010 en eindigden eind september 2010. De eerste aflevering vond plaats op 18 november 2010. Het is een productie van Eyeworks, dat ook al Vermist en Flikken produceerde. Op de Vlaamse Televisiesterren 2011 werd Dubbelleven bekroond tot beste drama van 2010. In 2013 werd in Rusland een herwerking van de reeks gemaakt, met Russische acteurs.

Lees verder ““Dubbelleven””

Hebjetgezien? (168): “Loslopend wild”

Hebjetgezien? (168): “Loslopend wild”

Het kan me soms wel wat irriteren, het veelvuldig herhaalde deuntje ‘Funnel of love’ van Wanda Jackson dat de tune is die ‘Loslopend wild’ aankondigt en doorkruist. Maar dat is dan ook het enige negatieve dat ik over dit programma dat inmiddels zijn zesde seizoen op Eén begon wil zeggen. Ooit heette het voluit ‘Loslopend wild en gevogelte’ (in 3de en 4de seizoen), niet dat er toen meer gefladderd werd dan andere jaren. Succesvol, reeds vijf seizoenen met telkens negen afleveringen die steevast in de toptien der kijkcijfers belandden. 

Lees verder “Hebjetgezien? (168): “Loslopend wild””