Terwijl de meesten slechts een kwartier hadden om te repeteren tijdens de Elisabethwedstrijd 1992, kreeg de Amerikaanse mezzo Wendy Hoffman een klein uur toegewezen. Geen wonder dat je dan derde kan worden (*), hoor ik hier en daar al fluisteren…

Anderzijds dient ook gezegd dat ze vóór deze wedstrijd reeds twee contracten aan de Met had afgewerkt: “Parsifal” o.l.v. James Levine en de creatie van de “Ghosts of Versailles” van Corigliano. Ze was dan ook één van de oudste kandidaten, aangezien ze geboren is op 19 april 1960 (**).

Na de wedstrijd zou ze terugkeren naar de Met, waar ze haar hele carrière zou slijten, o.a. in L’Italiana in Algeri ,The Gambler, Die Frau Ohne Schatten, War and Peace, L’Enfant et les SortilegesSlyElektra, Jenufa en Il Pirata.

Ze heeft wel weinig recitals gegeven: “I used to do more recitals, but who can you contact for an audition for a recital? I feel it’s a better idea to work on making a CD and recording that is in a recital format. (…) Earl (***) and I produced a CD on our own and sold it at the Met Opera Shop, Tower Records, etc. It was a great experience, and I recommend it to anyone. You learn so much about yourself and the music you truly love.”

Ronny De Schepper

(*) Volgens een website waarop ze wordt geïnterviewd, heeft ze de wedstrijd zelfs gewonnen! En daarnaast staan dan nog een vijftal wedstrijden die ze zou hebben “gewonnen”… In dat interview zegt ze letterlijk: “I’m a big believer in competitions, because it gives you an opportunity to see where you stand in relation to other singers. Winning the Met auditions was a big boost for me. I also was a winner in the Queen Elisabeth competition in Belgium, which is a great competition. All young singers should challenge themselves with that one. I won the International Montreal Competition. I’ve won the Liederkranz and Sullivans. I really needed help then as a young singer. To win competitions you have to work hard and have an understanding of what people are looking for, and what you realistically have to offer. That gives you a basis for what it takes to make it professionally.”

(**) Dat had ook te maken met het feit dat ze pas op 22-jarige leeftijd lessen is beginnen nemen.

(***) Haar echtgenoot Earl Buys, tevens haar coach.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.