De Roeselaarse actrice Machteld Ramoudt viert vandaag haar 65ste verjaardag.

Tijdens het seizoen 1974-75 debuteert Machteld Ramoudt, pas afgestudeerd aan het KMC-Gent, reeds in “De Blauwe Uniformen” in Arca. Datzelfde seizoen is ze zelfs al te zien als Sally Bowles in “Cabaret”, de musical van Joe Masteroff, Fred Ebb & John Kander, die in het N.T.G. werd geregisseerd door John Allison en choreograaf Steve Riley, twee Amerikanen door Walter Eysselinck speciaal hiervoor naar hier gehaald. In de rolverdeling herkennen we verder nog Werner Kopers als de ceremoniemeester en Jo De Meyere als de schrijver (gezien op 07/02/1975). Daarna sluit Machteld Ramoudt zich aan bij de Internationale Nieuwe Scène voor “Mistero Buffo”. Tijdens het seizoen 1976-77 stapt ze over naar Arena, maar in het seizoen 1977-78 is ze vooral te zien in het NTG, met name in “Beverpels”, “Who’s afraid of Virginia Woolf” en “De laatsten”. Tijdens het seizoen 1980-81 verlaat Machteld Ramoudt het NTG om zich bij het dramatisch gezelschap van de BRT te voegen, waar ze rollen vertolkt in “Villa des Roses”, De Paradijsvogels“, “Conscience“, “De routiers”, “Willem van Oranje”, “Het pleintje“, “De dwaling” en “Caravans”. Ze zal later ook te zien zijn in “Zware jongens”, maar in de filmindustrie wordt ze vooral gevraagd voor postsynchronisatie: Schellebelle in “De Vlaschaard” en (voorspelbaar) Machteld in “De Leeuw van Vlaanderen“. Af en toe was ze uiteraard ook nog eens op het toneel te bewonderen, zoals in “Het Geloof”, “Shirley Valentine” en “Pas de Deux” (foto).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s