Daniel Gundlach (foto Facebook) was de eerste contratenor die ik hoorde op de Elisabethwedstrijd! Waar haalt hij het uit? vroeg ik me af, maar ondertussen zijn er al meerdere geweest.

Als je echter b.v. “E pur io torno” uit “L’Incoronazione di Poppea” van Monteverdi hoort, begeleid op een vleugelpiano, dan weet je niet waar je het hebt. Anderzijds doet het even gek de “Nocturne” van César Franck met Iain Burnside op piano of “Nun will die Sonn’ so hell aufgeh’n” uit Mahlers “Kindertotenlieder” of “My work is done” uit Elgars “Dream of Gerontius” door een contratenor te horen. Het klonk overigens allemaal vrij eender in het Brusselse Conservatorium op 12/05/1992.

Ronny De Schepper

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.